Min träning

| TRAINING & HEALTH
Här kommer mitt träningsinlägg, för sju veckor sedan startade mina PT veckor med grymma Marcus. Det ligger faktiskt till såhär att Elisabeth, Marcus tjej följde mig på Instagram: @Peppsomfan och tyckte jag var en härlig och inspirerande tjej och undrade om jag skulle vilja ha lite extra hjälp för hennes pojkvän var PT, detta skrev hon till mig innan hon ens pratat med han haha. Hursomhelst så ville Marcus mer än gärna hjälpa mig, för han tyckte jag var en grym och sund tjej som skulle få lite extra pepp. Marcus driver ett eget företag som PT som heter FOPT. Tyvärr är han fullbokad hela året ut, vilket jag förstår då han är så otroligt duktig. Jag har alltså min PT på håll och kör all träning och kost själv men efter hans upplägg. Han har gjort två block till mig med 7 veckor i varje block. Jag kan inte gå in så mycket på själva övningarna och kosten då det är helt uppbyggt och skräddarsytt efter mig och min kropp. Vilket är tanken med en personlig tränare att det är för just den personen. Ska dock höra med Marcus om vi kanske kan göra någon liten guide till er? med foton osv? Skulle de vara intressant? Jag lovar er, detta ska inte bli någon träningsblogg, utan det ska vara mest fokus på mode. Ibland kanske jag sticker in med några inlägg, eftersom ert intresse finns. Annars får ni som sagt följa mig på @peppsomfan

Hur många gånger tränar du i veckan?

- Jag har som sagt ett upplägg från min PT, men oftast tränar jag cirka 6-7 pass i veckan. Brukar bli 2 styrkepass, 2 konditon och 2 powerwalks på minst en timma innan frukost. Konditionen är väldigt mycket intervallöpning på olika sätt.

Nya skor från Deichmann, allt blir roligare med snygga träningsskor och träningskläder

Du har snart varit utan socker i två månader? Hur lyckas du?

- Yes det stämmer, om en vecka har jag inte ätit Godis, glass, läsk, chips, kakor, bullar, juice, sylt osv. Det känns helt sjukt bra, och jag kan inte riktigt förstå det själv, att jag inte rört en endaste liten godisbit eller sötsak på snart 2 månader. Dock drack jag champagne i lördags, men det är det som är minst dåligt att dricka. Aja från att ha ätit det lite väl ofta haha. Så är riktigt nöjd, det gäller att ha karaktär. Jag är ju så, har jag bestämt mig då jävlar kör jag. Självklart är detta inget som alltid ska pågå, jag ville mest se hur mycket man kan göra med kosten samt att jag mår så mycket bättre utan socker och fett. Självklart kommer jag också unna mig goda saker framöver. Men det ska även tilläggas att man kan baka och äta otroligt mycket gott som inte innehåller socker.

Om du har en riktig skitdag och bara vill dra täcket över huvudet och äta godis hela dagen, hur peppar du dig då?

- Då brukar jag tänka att det finns så mycket annat att äta, plus att oftast när man blir sugen så är det sällan sockret i sig. Utan att man är törstig, trött eller bara vill ha något att tugga på. Så byt ut den där chipspåsen eller godiset mot ett tugummi, läkerol, eller en frukt? Smoothie? eller proteinbollar? Det finns många sätt, mitt sätt har varit att inte fokusera så mycket på det och inte göra det till en så stor grej. För då blir det gärna motsatt effekt och det snurrar runt donuts på hjärnhinnan haha. Så försök hitta ditt sätt, plus att efter 2 veckor är nästan sötsuget borta helt. ALLT GÅR OM MAN VILL!

Fick du någon hjälp med att starta?

- Som jag skrev ovan, det är Marcus som har hjälpt mig och kickat igång det hela. Det är bland det bästa jag gjort i mitt liv, på riktigt. Har aldrig mått så bra, och att se förvandlingen med kroppen är fantastiskt. Inte bara att man närmar sig sitt mål utan att man faktiskt bli starkare, gladare, piggare och får det till en livsstil.
Oh shit vad du har gått ned i vikt, hur har du gjort?

Ja det har hänt lite med kropp sen några veckor tillbaka haha, kläderna sitter lite annorlunda om man säger så. Finns flera före och efter bilder på min träningsinstagram: @peppsomfan Det känns så underbart, och häftigt att se vad man kan göra med sin kropp. Jag har som jag skrivit innan tränat väldigt hårt, samtidigt som jag har skött min kost. De flesta säger att det är 80% kost och 20% träning. Det stämmer, för att uppnå det jag vill så är kosten otroligt viktig. Plus att jag verkligen get allt när jag tränat. När jag går till gymmet, så sitter jag inte och hänger på instagram eller står och glor utan verkligen köttar och det har gett sina resultat =)

Vad är ditt mål?

- Mitt mål från första början var att få en platt och vältränad mage, framför allt platt. Alltid haft komplex och mått så dåligt över just min mage, då jag även är allergisk och känslig. Vilket inte då har varit till min fördel heller, utan ibland kan se gravid ut. Så dels få en platt mage, få kroppen mer vältränad och tight. Jag har faktiskt en målvikt, men vikten i sig är inte så viktig men det var mer för att ha ett tydligt mål. Annars tycker jag man ska slänag vågen och titta sig i spegeln och kämpa på tills man är nöjd själv. Vågen kan gärna ge hjärnspöken och få en att känna sig stressad. Samt få min träning till en livsstil, då jag alltid varit en allt eller inget människa. Vilket jag faktiskt redan har uppnått, nu älskar jag att träna och gör det gärna. Jag är inte klar med mitt mål, men är på god väg.

Kan du beskriva lite om hur din kost ser ut?

- Jag äter väldigt mycket grönt, sallad, frukt, broccoli, tomater, gurka, babyspenat. Samt lite kolhydrater, äter jag kolhydrater så äter jag oftast vit Quinoa som är minst lika gott som ris eller pasta, kidneybönor och ibland lite potatis. Jag äter även fettsnålt, inte alls mycket matlagningsgrädde, creme fresh, ost, smör osv. Utan då byter jag det mot kvarg. Äter nästan enbart kyckling och nötfärs. Såhär kan en dag se ut för mig. Frukost: Fröknäcke med mager ost och kalkon och lättyougurt med hemmagjord müssli. Lunch: Kycklingsallad med massor härliga grönsaker toppat med citronolja. Middag: Köttfärssås gjord på nötfärs tillsammans med kokta grönsaker. Dricker nästan alltid vatten till. Mina fettkällor kommer ifrån Olivolja, mager ost och avokado. Så tar jag en knäcke tar jag inget smör utan tar istället avokado t.ex. Steker alltid i olivolja eller cocosolja.

Varför ni skymtar Vitaminwell ovanför är för jag numera är ambassadör för dom, och senare idag på min instagram kommer en grym tävling upp. Så håll utkik, fråga gärna om det är något mer ni undrar =) Hoppas ni fick de svaren ni ville.

 

with love Rebecca 

Gillar

Kommentarer

Jennie pluggar i LA
,
OHH jag ÄLSKAR ÄLSKAR din leo outfit! och JAAAA gärna mer träning och mat tips! Blir så inspirerad!! http://jsjolin.blogg.se/?tmp=826633
celina
,
Snyggt jobbat! men mkt socker i din mat, farligt. lättyogurt mm är det jättemkt socker i, det är sockret som är farligt för hälsan inte fettet.
celina
IP: 82.99.3.229